aku hargai...

27 November 2015

:: HOBI ATAU KEPERLUAN? ::

terus terang ni memang la bukan hobi..
ingat aku suka tanam2 pokok ni...
dulu aku rajin anta mak je pi beli bunga..
nama aku nak minat bunga? 
jangan harap! hahaha..

sebab aku rasa memang semak haih..
tak tau la akan datang kan...
slalu jugak cite dengan mr.capt...
orang tu tanam bunga jadik..
orang tu tanam tu menjadi jek..
aku tanam menjadi la.. tapi menjadikannya jahanam la..


pokok kunyit ni kak yati yang kasik.. 
gigih la kak yati tanya, nak ke pokok ni.. 
oleh kerana aku dah jelak asik nak membeli je kan..
makanya aku cakap, ok jela.. 
dengan harapan aku tanam tak la jahanam....
Alhamdulillah.. tiap kali balik keje.. 
mesti aku cakap dengan cik kunyit ni..
membesar laaaa bagai johan ye.. aminn..
skali makin hari makin gemok pulaknya.. okla kan...
sebab paling ohsem jugak pasal sil aku rajin letak baja.. hahahaha...
bukan aku ye.. =p



pokok kari ni pulak macam segan2 nak idup..
ntah kenape aku tak tau la..ni pun mak aku yang tanamkan...
aritu tengok macam ade anak pokok baru nak naik..
pastu tengok lagi.. takde dah.. mati dah la tu..




ade 1 lagik pokok serai..
tu paling power la.. aku cucuk je..
siram tak.. jenguk pun tak..
kadang2 je jenguk tau2 dah rimbun..
power.. kebal pokok serai tu..
tak payah nak perhatian sangat la kekdahnya.. hiksss...

aku ade jugak try tanam cik som...
harap2 dia mantain power la.. pokok sayur jelaaaa pun yang aku rajin..
pokok lain aku malas.. wahahahhahaha...
kang aku terlebih rajin, mau kangkung pun aku tanam.. bakal laaaaa laman rumah tu dah tanam rumput... kot tak, aku tibai buat tanam sayur je...
tak payah beli.. wahaahhahah

ade la jugak angan2 nak tanam pokok lain...
tapi tunggulaaa.. ntah angan2 tu ade ke tak nanti.. kita tengok jelaaaa.. hikss

No comments: