05 March 2015

:: Boat noodle @ Klang Parade ::

 Assalamualaikum..


minggu lepas punye cerita.. sebelum hit CNY la ni.. 
ajak cik ai pi klang parade.. nak jugak rasa ape yang hebat sangat boat noodle ni.. 
patutnya pi dengan kak ngah... tapi dah makcik siap mengalahkan macam nak pegi dating...
makanya takde rezeki sebab dah lambat sampai.. kedai dah tutup pun.. 

brape hari pastu ajak la cik ai.. sebab tu memang geng aku la pun nak test2 makan ni..
agak2 aku tak bole nak go.. cik ai la setelkan.. haha.. sebab tekak i very2 kampung girl.. 
paling power pun i nak rasa je.. hahaha.. nama nak perabihkan.. memang tidak melainkan memang i suka.. giteww...

kisahnya kiteorang dua memang tak tau langsung ape yang menarik..
biasenya tengok orang update makan sampai bermangkuk2.. siap susun tinggi2.. 
jadinya prasaan nak tau aku tu makin membuak2 pulak rasanya.. 
balik keje terus shoot klang.. park ikan kat jusco pastu cik ai amek aku.. kang elok2 sampai on time.. mau aku yang tunggu cik ai sejam sebab tunggu makcik tu waze kat mana klang parade.. 



dah sampai.. masing2 blur.. ape pulak nak order ni..
last2 mintak je la bangla tu advise ape yang best & ape pulak yang orang order selalunya.. 
bila mintak advise.. memacam pulak la orang ni advise.. sudahnya order ape yang konon2 macam best seller la kat katalog tu..







camni la sekitar kedai.. kerusi meja ala2 oldskool..
rasa macam makan kat kantin skolah..


ahaaa.. ketibaan mangkuk pertama.. aku sebenarnya sampai sekarang tak tau nak describe ape rasa kuah ni sebenarnya.. mangkuk 1st tu ade rasa kari.. mangkuk 2nd pulak ade rasa macam lori kicap terbalik.. kahkah.. okey2 serius memang aku tak tau ape rasa sebenarnya.. rasa macam okey la.. not bad.. tapi lagi sedap yang ala2 kari tu.. nama dalam buku order tu memang aku lupa.. sebab bila nak order 2nd time.. aku dah tak ingat ape benda nama dia...



cik ai order ice thai tea.. aku dah nampak ice blend.. memang aku sapu tu dulu la..
tapi thai tea dia memang sedap.. pastu konon2 nak order coffee ice blend jugak.. eh! bukan konon2 tapi memang aku dah order pun.. kureng sikit nak compare dengan chatime.. haha.. chatime masih 1st ranking lagi la..


antara side dish yang cik ai order jugak... nampak tak yang macam ala2 meatball tu..
sila jangan order sebab nanti korang nyesal macam kiteorg jugak.. mau tidaknya mati2 ingat grill meatball tu macam ala2 ikea meatball.. last2 yang datang rupe frozen ball yang kat mall tu.. cisss... nyesal nyesal.. ala2 keropok dedaunan tu sedap! tapi aku lupa pebenda nama dia..



haaaaa... ni kengkonon antara menu hebat kat boat noodle ni la..
aku pelik jugak apsal dia datang telungkup camni..
cik ai bukak, dia suruh aku rasa dulu.. sebab dia macam agak tu kuih tepung pelita..



bila dah bukak ni la rupe dia.. putih je..
nampak macam santan.. oohhh, memang santan.. 
dan macam ala2 tepung pelita tapi buh dalam mangkuk.. 
mangkuk leper je pun.. so isi dia takdela banyak mana kan.. 



tadaaaa... macam ubi kot.. kot la.. manis.. dan rasa okeyla.. sedap sangat2 tu takla.. 
tapi bole dimakan.. agak keras sikit banding dengan tepung pelita.. giteww..






so sekarang aku dah tau la kenape mangkuk ni orang susun tinggi2..
1. portion mee tu memang sikit.. sekali makan wasalam.. kene la dengan harga pun kan..
singgit semilan je haa..
2. dorang memang ramai staff.. tapi takkan amik mangkuk yang bersusun kat meja.. makanya orang2 yang makan ni sure la susun mangkuk tu jadi menara sebab meja kecik kot..
bersepah.. *trick pemasaran,macam orang makan banyak sangat* haha..



nah.. sesape yang rasa nak tau ape sebenarnya boat noodle ni.. 
k bai