06 December 2014

:: sape yang sebenarnya kene mengalah? ::

tiba2 teringat.. semalam ade orang tanya aku..
"sory akak nak tanya, kenape akak tengok nad tak bertegur dengan *** (bukan nama sebenar)"

ermm.. berat jugak aku nak jawab soklan ni..
sebenarnya kalau ikutkan aku takde masalah ape pun dengan dia..
tapi ntahlah, dah dia sendiri taknak cakap dengan aku..
nampak aku pun cepat nau berpaling.. takkan la aku nak paksa dia tengok muka aku..
lagipun sebenarnya dah sampai 1 tahap aku sendiri dah tak tak reti nak melayan..
kalau nak kata aku ade rasa tak suka ke ape.. takde pulak..
tapi dah tak reti.. takkan la aku nak paksa...

maybe akak ni pun paham agaknya ape maksud aku..
kadang2.. memang akan ada masa yang sebenarnya kita tak bole nak masuk atau bercakap pun dengan orang yang takde respect.. tapi akak ni kata, "akak penah lalui keadaan sama, but akak amek jalan dengan mintak maaf even akak taktau sebenarnya ape salah akak dan ape sebab dia taknak bercakap dengan akak"

tapi pada aku pulak.. 
kalau aku sendiri pun ko gemar sangat ghaibkan.. 
aku tak rasa ni isu mintak maaf atau isu sape salah dan sape betul..
maybe ade jugak la orang akan pikir betapa egonya aku..
tapi sampai bila aku nak pedulikan ape orang nak dan perlukan sedangkan kehadiran rasanya macam tak dialu2kan..lebih baik blah dan jauhkan diri.. lebih baik kan dari terus ada rasa tak selesa memasing.. ntahla.. 

tak suka nak memikir.. maybe aku bukan la orang baik yang bole jadi kawan dia..
aku anggap mudah je. kan..