aku hargai...

29 December 2014

:: musim banjir ::



assalamualaikum..
sepanjang minggu ni memang kita sentiasa dengar berita banjir..
paling terasa sedihnya kawasan pantai timur sana..
surut banjir di kelantan.. nampaknya menyambung ke kawasan pahang.. 
paling teruk daerah kawan2 aku jugak..

mudah2an semua kuat berhadapan situasi macamni..
tak kurang jugak daerah rumah aku..
hujan memang lebat betul malam jumaat tu..
tapi tak jangka akan banjir..

bangun pagi jumaat tu.. 
tengok dapur da tenggelam jugak kaki.. 
adehh.. keluar rumah rupenya smua dah park kete tepi jalan.. 





area meru..
ni jalan shortcut..
tapi oleh kerana dah tenggelam.. memang takde dah shortcut..
long cut jawabnya.. berpusing2 aku balik hari jumaat tu...


mak suruh pi rumah atuk..
eh.. sejak bila ade kolam renang kawasan rumah ni?
situasi rumah macamni.. aku penah hadap masa aku duduk rumah taman dulu..
nak membasuh rumah tu yang hazab.. 
takpela, ujian Allah.. nak dibandingkan dengan dorang yang kat pantai timur tu..
Allah.. mudah2an dorang kuat...



doa yang terbaik buat mereka yang berhadapan musibah banjir dan tak lupa pada kapal terbang AA yang hilang.. Allah.. mudah2an semuanya baik2

No comments: