aku hargai...

20 October 2014

mengatasi masalah pelupa.. phew!

kisahnya sabtu lepas..
semangat sangat gayanya nak pegi pasar....
gigihla kemaskan kete dulu...

habit aku yang memang payah nak elak..
suke letak fon atas bumbung keta...
pastu terus je jalan..

40 minit kemudian..
lepas je anta adik aku kat bukit kapar...
terus nak pi pasar la kononnya..
macam biasa, asal benti kat trafik light je..
keje membelek la fon..

eh! fon takde?
ah sudah... gigih aku carik siap selongkar dalam beg.. takde la pulak...
kesudahannya memang pecut lagi laju laaa..
memang bajet jatuh dah la ni kat bukit cherakah..
dah la jalan situ kemain teruk...

dah round sana pun takde...
memang rasa nak nangis dah...
toreh2 tangan memang takde darah dah rasa...
kecik2 betul dah rasanya hati aku ni...

mak ajak balik.. check kat depan rumah..
mana tau tertinggal kat tembok rumah..
elok je aku pusing depan pintu.. nampak bebayang cik pinky atas bumbung kete...
waahahahhahahha.... melompat2 aku depan rumah...

kalau hilang.. memang alamatnya abis laa aku...
mau stuck otak aku kejap jadinya....
bahaya betul dh rasanya ni..





betul sayang cik pinky ni dengan aku..
dah kene maki slalu pun steady je lepak atas bumbung tu tak tergolek..
phew!

No comments: