01 June 2014

selamat hari ulangtahun nad =)

happy 25th birthday for me.

^_^


syukur Alhamdulillah..
setiap perjalanan hidup aku..
walau bukanlah sempurna..
tapi masih lagi dalam keadaan yang aku terlalu bersyukur..

terima kasih mak..
sebab lahirkan along..
bagi along sepenuh kasih sayang..
kasik along makan sedap2 sampai along debab camni..
paling cepat tegur bila along buat silap..
paling dekat dengan along..

paling kenal perangai along..
yang kasar..
tak reti lemah lembut..
terima kasih mak.. ajar along masak..
kalau tak.. sampai ke sudah along tak tau masak.. 
silap ari bulan jerang air pun along tak reti..
sebab mak selalu cakap..
macamana nak masakkan suami klau tak reti nak masak..
nak suruh suami makan luar je ke..



aku 25 tahun yang lepas.


mak kata..
aku masa kecik2 memang paling kedekut..
pegang sebungkus gula2..
klau angah datang dekat mintak..
mak kata aku rela buang ke tanah dari kasik angah...

angah pun terkebil2 laa pandang gula2 yang da bertabur kat tanah..
sekarang.. angah kata aku sama je..
lagi2 klau pinjam keta..
mau along call sejam 40kali semata nak suruh balik..
selagi tak balik..selagi tu la along call..




memang dari kecik mak kata aku garang..
anak2 pempuan lain main masak2...
aku main dalam hutan jadik tarzan..

pernah jadik mak tangkap aku tengah panjat bumbung dewan 
orang ramai sebab nak hayun buaian dari atas bumbung..
mak tak tau aku ikut perangai sape..
naik beskal.. abah belikan beskal pompuan..
tapi beskal racing adik jugak disebat..
kayuh laju2 dari jirat cina kat belakang rumah..
sudahnya tak sempat brek.. 
terus langgar tiang seri rumah orang..
bergegar jugak la rumah tu..
rumah kampung kan.. 

jenuh laa pakai gaun segala..
tapi tetap jugak main dengan budak lelaki..
maklumla.. kazen semua lelaki..
jadik dengan kazen pompuan tak berape nak ngam sangat..





banyak cerita aku masa kecik2..
tengahari buta mak tak kasik klua..
aku dengan maksu aku menyelinap ikut pintu belakang..
balik je rumah kena sesah.. 
dengan maksu aku sekali kena tibai..

sekarang maksu aku ade anak dah..
jumpa pun jarang2..

masa sekolah rendah..
orang lain waktu sukan pakai baju sukan..
aku pakai baju sekolah...
dengan pakai kain pi panjat pokok...
salah pijak...kain tersangkut pokok..
koyak terus..phew!

mak kata, klau kaki yang koyak macamana?
nak duduk hospital ke?
tapi.. aku dengar takat tu jela..
esok2 aku buat lagik..

abah memang jarang2 marah aku..
tapi dengan abah paling aku takut...
kecik2 dulu..
dengar je bunyi keta..
sepantas kilat berlari masuk bilik air terus mandi..
memang tak sampai 5 minit laaa..
abah sampai depan pintu je...
rambut pun takdan kering...
memang kantoi laaa kan baru masuk rumah dah maghrib....
terus suruh masuk bilik air balik.. 
abah berus kteorang 3 beradik dengan berus sabut..
sakit hoih! 

budak nakal macam aku memang macam2 dalam kepala..
ade je idea dia...


hari ni..

selepas 25 tahun berlalu..

aku tau aku masih muda..
masih mentah..
dan masih lagi kebudak2kan macam yang dikabarkan mereka..
1 yang aku tak pernah menyesal dalam hidup aku..
kalaupun aku tersungkur berapa juta kali sekalipun..
aku belum pernah rasa nak mengalah..
aku belum ada rasa nak berundur dengan apa yang aku buat harini..

Alhamdulillah..
aku ada mak abah..
aku ade adik2 aku..
aku ade orang2 yang paling rapat dengan aku..
aku ada cik ai, shafarina & mar yang selalu jadi tempat aku mengadu...
syukur..

kalau pun aku dibenci orang yang tak pernah suka aku..
kalau pun aku dicampak ketepi..
aku masih bole berlari laju..
walau ada masanya jatuh jugak..
ade masa aku terlanggar tiang lampu jugak...
ade masa aku pening2 nak ke kiri ke kanan..

moga aku masih kuat..
moga aku tak berhenti berharap untuk menunggu sesuatu..
semoga semuanya jadi kenyataan.


aku hari ni

1.6.2014