aku hargai...

03 June 2014

flashback

assalamualaikum.


menginjak ke fasa baru..
dunia baru..
keadaan yang baru..

memang ni yang aku janjikan dengan diri sendiri..
buang semua yang lepas..
abaikan semua yang menyakitkan hati..
aku nak rasa happy2 je sekarang nih..

dari dulu lagi..
aku rasa aku ade kuasa sabar yang tinggi..
aku buat ape yang orang tak penah buat..
aku diam bila aku diserang bertubi2..
aku melangkah sendiri untuk amik hati..
mungkin sebab tu jugak aku bole rileks je layang semua benda yang jadik kat sekeliling..

kemarin..
aada 1 perkara yang buat aku flashback..
tanpa lupa walau sikit pun..


aku tarik nafas panjang2..

aku cerita dengan mak aku ape yang jadi..
kesudahannya aku cakap..

"along dah redha je semua ni cuma mungkin along akan trasa sebab along da usaha"

mak diam je bila aku cakap camtu..

aku taknak jadi beban..
aku pun taknak jadi penghalang..
aku perhatikan perkara macamni da lama..
kadang2 berat sebenarnya nak lontarkan kata2..
tapi aku rasa aku dah hilang keyakinan..

bukan sikap aku nak menyusahkan..
bukan sikap aku jugak cubaan mintak bukan2..

betul aku pernah letak harapan..
selalunya ape yang aku usahakan..
memang aku selalu berharap akan berhasil..
sikap terlampau yakin aku yang selalu jatuhkan aku...

sekarang..
aku dah tau rasanya lemah..
aku da tau rasanya nak mengalah..
mungkin sebab aku tak nampak ape yang aku buat diendahkan..

aku pun dah bersedia diketawakan..
banyak sangat dah nikmat Allah yang aku tak hargakan..
sebab aku leka hargakan orang..

menjelang hari ke 4..
orang masih berkata2..
ape yang mengembirakan ko untuk permulaan bulan ni?

aku cuma mampu senyum dan paling belakang dengan airmata..
aku tak marah.. dan dari awal lagi aku dah jangka..
takkan ada perbezaan..

ape yang pernah aku buat..
semua tu kisah paling indah..
penat lelah aku subuh2 hari..
tu yang mampu buat aku tersenyum..
lebihnya.. aku serah bulat2 pada Allah..

cuma pasni..
aku harap takde la yang tanya lagi ape aku terima..
aku takut mengalir lagi plak airmata ni..
murah sangat da airmata aku rasanya sekarang ni..



2 comments:

sharamli said...

Kita mengharap pun pasal orang kasi harapan tapi tak boleh nak tunaikan. Bukan salah kita. Salah orang tu. Hmm

cik nadiakeeza said...

comel ayat ngko tu sha oih..