11 March 2014

bole je nak back up kawan.. tapi beragak la..

assalamualaikum..
tetibe baik pulaknya kan...kehkehkeh...

ok2.. aku sebenarnya nak cerita sikitttt je...
tapi bakal jadik panjang berjela jugek ni...
sebab aku pikir jugek.. 
nak pos ke Facebook.. dorg2 ni rajin beno bahan aku.. malas...
nak pos ke IG... gambo ape pulak aku kena letak kan...

keje ni ibadah beb..
ape pun ko buat dalam keje ko tu klau salah jalannya dah takde jadik ibadah da..
ke lain jadinya... ye, aku tak kata la aku ni betul serba serbinya..
tapi klaupun ko selesaikan keje ko dengan hebat dan megahnya...
tapi ko membebankan keje orang lain... ko takde rasa ke ko da myusahkan orang?

memang la ko bole sedap je cakap..

"asalkan keje setel da la"

abis orang lain yang kena buat keje ni?
kena kejor ko 24jam semata2 nak selesaikan keje dia ke? camtu??
mazhab mana agaknya ko guna kan...

aku bukan nak pertikaikan ko buat keje ke tak..
tapi ko punye ayat tu memang buat aku trasa2 nak backhand je ko kat situ jugek..
aku ni punyela rasa baik sikit senyum je walaupunnnnnn aku kena buat banyak keje semata2 nak setel keje ni je... takpela.. aku sejuk hati sikit sebab "keje ibadah kan"

dan oleh kerana ko rasa ko pegawai yang tahap super power ni..
makanya lantak ko la.. aku malas layan orang yang susah nak bagi kejesama dgn staff ni..
nasib baik juge aku tak berurusan dengan ko...


p/s: 

sebenarnya cerita atas ni macamni.... bole kata sesi luahan prasaan la..
dia bukan la pegawai sini pun.. tapi konon2 nak backup kawan dia.. dia kluakan la kenyataan yang menyakitkan hati..padahal pegawai yang sepatutnya bersuara.. diam je pun.. ko pulak melebih2.. betul2 aku rasa nak backhand je dah.. keje ni ibadah der.. kalau pun ko nk backup kawan.. aku rasa tak payah pun takpe...sekurang2 aku ade la solution lain.. tapi sebab mulut tu agak kategori memang teruk gak.. ape kata bagi aku backhand ko sikit.. menyibuk je..