aku hargai...

13 September 2013

cerita syawal yang da basi :)

 ye... taulaaa syawal da abis..
wiwiwiw...

tapi baru nk hapdate alkisah syawal taun ni kannnn...
hambikkk...
tp xlalu laa haih nk letak gambo bebanyak.. sikit2 da.. 
yg lain simpan buat pekasam...
hekhekhek


dimulakan dgn gambo tuan tanah dulu...
tuan tanah dgn ibunda tuan tanah di pagi syawal...
yeeeee.. tau, ramai da cakap..
ibunda hamba lagi cun tahap dewa
sebab tu hamba menurun kecomelan ibunda hamba.. 
haha..

(tgh ckp sambil pandang cermin, sbb xdak org nk puji.. wiwiwiwiwi)



ni adinda berbadan badang hamba..
merangkap bodyguard hamba nk kemana2..
jejaka kesayangan hamba dunia akhirat jugak ni...
sebab smua situasi hamba lg senang berborak dan cerita dgn dia skrg ni.. sebab pada me sesape pun dah tak bole dipercayai langsung sekarang nih.. 
lawak2.. hai hai hai...
dari alkisah cinta dan kasih sayang sampailah ke kisah muslimah dan perubahan semuanya me cerita dgn dia..penasihat terhebat abad ini pun ye gak nih..
tapi bila dtg sesi mintak maaf..
dia org paling susah nk mintak maaf.. sbb dia kata dia xde salah..
pastu mmg dekat 10minit kena tgk drama dia gelak sampai xbole control depan abah sbb tak reti nk cakap ape masa salam2 pagi raya..

gud boy!



kami 3 bunga2 cinta...
si bongsu... si sulong.... kak chik...

si bongsu yg slalu active perbarisan...
sampai slalu kena bahan dgn abang2 sbb dia sorg yg gelap gelita.. haha...

kak chik lebih pada keislaman... bakal pensyarah islam mgkin..
mudah2an... kan.. aminnn..




angah.. si cengeng.. 
pastu cpt trasa.. cpt kecik hati.. tp panas baran..
erkkk tu menurun me kot.. hekhekhek..
tak bole perang cakap dgn dia... confirm gaduh!
haha



adik muadz.. 
ni mmg kes carik pasal je keje..
tapi jangan tak tau.. bahasa dia.. sgt abang2 gayanya..
mmg teratur.. mintak barang pun kemain susun atur ayat..
tapi klau da buat kita naik angin, mmg kena cubit ler jawabnya..kann



hoih! apehal me nmpak gemuk sgt nih..
ok2.. baju ni buat me jadi debab nau laaaaaaaa


malam syawal 1..
aktiviti round kampung..
dimulakan dgn rumah me dulu..
kemudian rumah2 seterusnya


keluarga besar Allahyarham Hj. Khafadi bin Hj. Jalal




ni da pukul 12malam.. tgkla muka me pun da tak rupa org..
tapi si cilik ayed maintain mata bulat..


syawal day 3...
ni ntah rumah sape dah tak ingat la haih..
yang me ingat si bongsu pkai baju sama kaler cat dinding uma ni..
haha.. 



ni maksu..
jelitawan kesayangan hamba jugak!
baru2 dia asiklaaa tanya soklan2 maut..
me tgh larikan diri je dgn dia ni..
hahah.. tak nak jawab!!!


tu je sebahagian dari rekod sepanjang kisah raya huru hara me dgn family..
maklumlaa.. me cuma ade dorg je.. baik buruk me pun dorg trima me apa adanya.. 

ops! lupa..
ni sebahagian dari keluarga besar En.Ismail Ahmad
susun atur bertrabur.. lantak.. haha.. sbb me sendiri pun berlari dari dapur bila dorg da susun atur camni..
tarammmm... janji ade muka me sudah.. hekhekhek


No comments: