09 July 2013

selamat menyambut ramadhan..

ape bezanya dulu dengan sekarang?

kemarin, aku masih si lasak..
panjat pokok xkenal rasa ayu2 manja...
bila masuk dalam sungai, aku la heroinnya.. 
6 kumbang aku sorg bunganya... 
dikeliling abg dan adik2 lelaki aku mmg hampir terikut lasaknya mereka..
tak terbayang nampak mak melaung dari bawah dewan bila tgk anak bunganya ada atas bumbung sambil main kejar2... kemarin yg aku x kenal bahaya... 

kemarin.. aku masih lagi si lasak yg ikut abg dan adik2 masuk hutan...
cari buluh nk pasang pelita katanya...
padahal, duduk tepi dorg.. jadi pemerhati bebas cumanya...
sampai uma, abah menanti dgn 1 rupa yg.. 
dalam hati aku berkata "abislaa aku kalini"

bila kemarin.. 
dalam kelas aku berperwatakan mcm ketua gangster lagaknya..
sepuk org sesuka ati kekdahnya..
semuanya cuma pembawakan si kemarin....

bila sekarang...
aku di ajar sabar....
aku di ajar sopan...
aku di ajar pandai membawa diri..
aku di ajar berdikari...

sesungguhnya aku byk belajar dari setiap yg berlaku dan yg aku alami saban hari..
ye, aku penah dan tau silap setiap langkah aku kemarin...

seandainya kata2 dulu menghiris hati... 
dari hujung rambut ke hujung kaki aku mohon maaf...
dari awal kenali hingga kini aku mohon maaf..
kasar bahasa dan tiada adab ni.. aku mohon maaf... 
semoga harini dan hari esok yg akan ditempuh.. mengajar kita smua jadi yg terbaik...
bukan disini.. tp disana nanti...

=)