21 May 2013

berkatalah apa jua.. yang berada dalam situasi ini adalah aku..



jarang da rasanya aku nk bercerita ape2 skrg ni kt blog..
banyak benda baik aku telan sendiri dari bercerita..
tp ntah kenapa.. aku rasa harini hari aku nk lepaskan smua skali beban dalam diri aku yg aku bawak hari2.. mungkin pada sesetengah pihak.. ade yg faham dan menerima.. pada yg tidak faham? 
perlu ke aku katakan ape aku rasa? ntah.. xde langsung words nk membayangkan... sedih? semestinya.. tapi apelaa kuasa aku... apelah daya aku... 

bila ada yg tidak fahami.. pasti salah itu diletakkan sepenuhnya dibahu aku.. sedangkan aku cuma seorang aku.. seorang yg masih ada rasa seorang manusia.. seorang yg berprinsipkan aku... 
tapi nyatanya aku masih bukan ditahap itu.. 

bila menurut.. aku salah..
bila diam dan menurut.. aku salah...
bila aku mengubah dan cuba berubah.. aku masih kekal salah... 
bila aku membuat sesuatu demi sesuatu.. ternyata aku masih salah..

ditahap mana aku ni.. sungguh aku sendiri xpasti...
perkiraan mereka kebanyakkannya sungguh lukakan hati aku...
dalam diam.. aku rasa kecewa yg teramat sangat... 
sungguh.. xpela.. Allah da tentukan semuanya bersebab.. andaikan ini bukan rezeki dan bukan jua milikku.. aku pulangkan kembali hak milikMu ya rabbi.. 

sesungguhnya aku sedari segalanya adalah pinjamanMu semata.. 
sesungguhnya jua.. aku hanyalah meminjam semuanya milikMu...


pesanan ringkas: 
bagi sesiapa yg berada dalam list friend Facebook aku...
facebook ditutup buat sementara.