26 December 2012

sepanjang disember 2012

entry skali harung nih berkisarkan kejadian minggu lepas, lepas dan lepas lagi..
bole jadi juga entry di bulan disember...
penghujung dan penutup 2012

kenduri ni aku da xingat brape hb..
kenduri kawen kt saujana..
ermm.. si cilik yg baru bangun tdo..
nur ain najiha..
agak rindu bila lama x jumpa..sbb berpuluh kali aku ajar untuk sebut... "along"
tp dia tetap maintain sebut "abang"
mungkin aku kelihatan seperti abg2.. atau dia hanya tau sebut tu je.. 
kebarangkalian bukan.. 



makcik aku..jarang jumpa.. aku keja, dia keje.. klau terjumpa.. kebetulan mungkin..
^_^


my only 1 mummy..
mewarisi mak ke muka aku? ade yg kata 50/50
tp perangai aku adalah apak aku...
haha.. garang is iolsss... 


kemudian.. minggu seterusnya..
perjalanan ke Johor Bahru..
utk program promosi kraf plaza angsana 2012

err.. maaf.. gamba diambil tanpa kebenaran sbnanya..
dan moore kelihatan tidak prasan



safely arrived kt JB..
terlalu byk pelangi disana sini..
mengapa agknya? 
haha, agk kebingungan..



moore, slalu dia saje yg bebel.. haha


oohhh... bila terlelap dikala perjalanan.. 
sambil hitung2 masa.. bila agknya nk smpai..
gamba ade sikit kecelaruan
maafkan la ye


peace =)

oleh krana sy xtau jalan..
sy cuma bole sumbangkan GPS user kepada abg driver kami..
dia mungkin lost sket jalan ke hotel tempat kami smua menginap



cik ai disebaliknya...
oohh.. itu yg paling cute..



buknkah da dikata.. terlalu banyak pelangi disana sini.. 


pelangi lagi



selepas kami smpai ke bilik..
berbantuankan encik nd.. program mengisi perut dimalam hari adalah wajib..
makanya aku berjaya menyimpan lemak selama 5 hari di jb..
ohsem sungguh ya..




hanya berlatarkan cermin..
opss.. cadangnya mau tgk twilight..
tp terpaksa dibatalkan.. kerana masa yg terlalu lewat memandangkan keesokkannya kami perlu berperang utk program perasmian.. 



us.. 






seminima mungkin usaha aku mengecikkan badan..
haha..tp nmpaknya berkesan dan hasilnya..
ehemmm2...




dikelilingi mereka yg supportive dan ceria..
buat keje kami mudah..walau aku sekadar membantu..


oohhh... ni juga salah satu mangsa membantu lipat smula kain baju yg berselerak..
haha.. kena paksa sebenarnya.. 




tapi.. agk gigih dia melipat smua





alkisah back stage kami..
sebenarnya agk kebengongan dikala ni..
kenapa?

penat, stress, terkejar2..
rasanya mmg wajar penat..
can make it me migrain also.. aiyaaa



soo.. berlaalalallal dgn amoore...
leave it stresss.. 



selama 5 hari kami berkampung kt sini.. 
plaza angsana bagaikan uma ke 2..
seharian hanya diback stage



oohhh.. buah tangan dari johor..
nenas!
ahaaaaa... jgn xtau johor kaya dgn nenas..
kami penuh berduri ok..


perjalanan balik kami berbantuankan ijoy..
amoore depan.. aku konker tgh.. walaupun kemain byk nau segala tok nenek makanan kt depan aku... sabar saja



cuti rehat aku bknlah seperti yg dijangka.. pemergian insan tersyg membuatkan aku semakin kosong..mungkin krana arwah atuk mmg rapat dgn kluarga kami..
sepanjang hari x henti2 uma dikunjungi insan2 yg datang melawat..





inilah aku dimalam ntah ke brape kenduri tahlil..



kami beramai2 tdo uma nenek.. 
untuk mengelakkan kesunyian..

si ultraman cilik ni semakin kukuh mempertahankan diri nmpaknya..








alkisah sepanjang disember yg membuatkan aku semakin kuat semngat..
tp kuat lg kah semangat aku?
semakin aku dicabar rasa yg pelbagai.. rasa nk dihentak smua prasaan bodo nih pegi..
namun, siapa aku.. siapalah aku ni?

dan kemarin... sesuatu yg menghiris prasaan aku...
cuba bagaikan robot...  menasihati diri sendiri supaya tidak berkelakuan tidak rasional..
sesungguhnya drama ni buat aku seolah dikejutkan dari mimpi...



ape rasionalnya drama ni??

sinetron apekah yg cuba kamu,kamu dan kamu sampaikan pada aku??
ntahla.. klau difikirkan, aku pn xtau ape rasional sbnanya nih.. yg aku tau,
aku rase aku da x tau ape prasaan aku skang kot pada beliau,beliau dan beliau utk smua nih.. 
btul la kata2 mereka.. 
wat u give, u'll get it back.. 

cuma mungkin ye, aku sgt kesal dgn ape yg aku nampak.. 
klau xpernah aku dgr kata2 yg pernah nasihat aku bila aku buat silap dulu..
mungkin la aku xkan kisah.. 
tp tetibe aku jadi cm blur... eh, bukan ko penah ckp dgn aku pasal nih ke?
tp apesal skang ko buat?? 
ooohh... lupe...
itu adalah antara diri kamu dan kamu dgn yg maha Kuasa.. 
sesungguhnya dia yg akan menentukan...
ape aku mampu katakan? aku rasa tahap sabar aku totally lost..gara2 sikap kamu,kamu dan kamu.. 
terima kasih krana beri aku kesempatan mengenali siapa kamu,kamu dan kamu..