aku hargai...

07 December 2012

kesianlaa kt diri sendiri tu haaa... azab kt akhirat sok.. =')

berdasarkan ayat nih.. aku tetibe nk berkata2 lak.. hikhik...

"aku bukan kesian kt dia, tapi ko... walaupun ko berjaya buat semua org mengata dia.. 
tapi cara tu sgt kotor"

aku bkn nk pertikaikan la status ni.. sbb yg update ni pn sebahagian dari kesayangan yg sentiasa memberi aku ingatan walau sikit... cuma yg aku nk komen adalah maksud dari ayat tu.. 
kesian ye, gara2 nk kedepan sanggup tolak org lain sampai terbenam.. sanggup tikam blkg org tu bertubi2 gara2 nk dapatkan sesuatu walau ko x kesah dgn cara kotor.. haihhlaa Ya rabbi.. kenapa laa tergamak sgt sampai cmtuh.. 

serius aku bingung.. mcm da xde cara lain utk selesaikan sampai cmtuh sekali gayanya.. 
pk la pkai akal skit.. walau jauh mana ko benamkan org tu.. cara kasar mcmana pn ko buat org tu dikata org lain.. benda tu akan patah balik kt ko.. tu aku yakin.. sgt yakin.. sampai ko sggup lak eh buat cara kotor kenakan org tu kaw2..mujur laa org yg ko aniaya tu ade lg iman dgn sabar yg berbaki.. kot x, mmg ko da kena tumbuk kot.. hikhik.. 

tp tu laaa.. bila pk2 balik.. aku pun kesian kan kt org mcmni..
gara2 terdesak sgt sampai sanggup aniaya org lain.. haihhlaaaa... 
yg aku lg heran bila ade org suka buat provok hal2 yg sebenarnya xde ape pun.. tp gempar sgt mcm  kena hentam dgn bom nuklear.. hikhik.. aku gelakkan je laaa.. xde point pun nk campur benda2 cmni.. seolah ko sedang menjaja alkisah ko sendiri..

org tua2 ckp.. JGN SAMPAI TERBUKA PEKUNG SENDIRI.. ucuk tau! 
alhamdulillah aku dikelilingi dgn insan2 yg sgt2 menjadikan aku seorg insaniah yg penuh sabar...
sekurgnya2 walau buruk camne pn aku.. mereka akan tegur aku dgn berhemah.. at least aku dpt hindarkan diri dari sang ular2 yg berbisa..




mcm kasar lak aih ayat nih.. tp its ok kot.. 
maaf yek kot sape2 trase tuh..
xde niat pun nk tapi sengaja..

toink toink toink
k bai
haha =) peace yawww


No comments: