aku hargai...

04 December 2012

kerenah si sulung


karektor anak sulung... 

1) anak degil...
yg sulung ni biasenya lebih degil... keras kepala... susah dgr kata.. dia je laaa betul.. org lain semua salah.. klau nk satu2 benda, mmg dia nak jgk.. susah nk pujuk sbb mmg slalunya x bape jalan.. 

2) x pandai pujuk
susah nk memujuk bf/gf dia...

3)bercinta
bila bercinta.. dia adalah sgt setia... 

4)hitam / putih
apa yg dikatakan semua dipegang.. hitam, makanya hitamlah... klau putih, putih la jawabnya..degil xbole ade toleransi..

5) hati
nampak je keras.. tp sebenarnya hati kaca..
perangai yg payah nk tukar.. x bole ditegur..cnfirm terasa.. 

6) berdikari
very independent.. betul, senang bergaul.. senang ada kawan

7) arahan
susah nk trima arahan.. suka buat hal sendiri.... 

8)pemaaf dan caring
x dinafikan la benda ni... mungkin sbb karektor dlm keluarga yg memainkan peranan.. lebih memaafkan & caring.. tp sila berjaga2 bila si sulung da marah.. faham2 jer laaa....

setakat yg aku sebey kt atas.. 
ape yg sama dgn aku?? 
semua ade kot.. muahahahahah...

1
aku mmg degil.. org kata x, aku peduli hape.. yg aku tau aku buat je..
ape jadi, pegi lantak.. 
mmg pragai aku la tu

2
kes pujuk memujuk ni aku xtau la aku tau ke x..
sbb kdg2 agak aku da hangin mmg xde la aku nk kisah pn.. 
suka hati ko ler sana...

3
pasal alkisah cinta ni...
susah nk jawab ni.. sbb yg aku yakin dan sgt2 yakin aku adalah org paling setia masa aku berkawan adalah dgn En. Mohamad Nazarul Bin Norezan...long2 time ago.. muhahahahaha... n smpai skang Alhamdulillah masih berkawan walau bukan laaa special mcm dulu.. cukup sekadar kawan.. 
tu pun sbb dia la kot manusia yg paling humble penah aku kawan.. mmg xde laaa nk caring melampau sgt kan.. main sekeh2 jer.. muahah.. but respect is respect.. iolss x penah kong ajo dgn dia.. tu yg aku ingat la pasal cinta ni.. skang? aku xde jawapan lg.. layannnnnn...

4
ni betul... sbb jgn bantah bila ape yg aku ckp adlah aku yakin betul..
melainkan ade bukti sah yg mengatakan aku adalah salah..
sekian.. haha

5/6/7
aku skip.. malas nk jawab.. haha..
no komen.. 

8
bole jadi aku adalah org yg pemaaf.. dan bole jadi juga aku adalah org yg sgt keras hati..
juga bole jd aku adalah org yg pendendam...
tp stakat atas diri aku.. klau ko salah sesikit tu xde hal la pada aku kn..
aku ok je pn...
tp ko silap besar bila ko cabar kesabaran aku..
tu mmg mslh bg aku laa... mmg ko akan hadap muka mcm singa lapar aku ni..
aku sendiri perasan kepala angin aku ni.. lg2 mase driving.. 
ko silap je dgn aku.. aku bole jd singa drive... masa tu, ko hadap je la ape aku buat.. mmg xkn laaa aku mengalah.. tu problem aku.. hahaha.. 

klau nk ikutkan totally smua kt atas ni..
mmg byk la pro & kontranya..
biase laaaa.. mana ade manusia sempurna ye x.. 
haha.. layannnnnnnnn





No comments: