aku hargai...

21 December 2012

Al Fatihah Buat Insan Kesayangan Kami

pagi ni lepas 3hari aku cuti.. come back ofis dgn 1 prasaan yg lain sgt..
berbeza dari keadaan minggu lepas.. 
ntah mcmana nk mula smula.. berat sgt.. susah nk hadap..
susah nk lalui pun ye.. 
tp kena truskan hidup seperti biasa kan.. xde ape yg akan merubah yg da terjadi...

Alhamdulillah.. majlis tahlil hari ke 2 Allahyarham atuk aku berjalan lancar.. 
mungkin ye aku masih lg terkejut dgn kehilangan yg memang aku sendiri x jangka...
bukan aku je, kaum keluarga lain.. sama seperti aku.. kami masih x dapat sesuaikan diri dgn keadaan yg kami smua langsung x bersedia.. lebih2 lg bila terdengar naqib tnya2 org sekeliling.. mana atuk? atuk tido ye?

smuanya mula bila arwah atuk demam kemudian arwah dibawak ke HKL.. 
mmg aku xtau sgt ape yg berlaku sbb masa kejadian, aku masih outstation..
hari isnin aku balik, mak bgtau yg atuk warded kt HKL.. dlm fikiran aku, esok pg la aku pi.. sbb aku smpai uma pn da malam.. jadi mmg xdpt nk kesana dlm  keadaan jem lg.. 

pg selasa.. abah minta smua ade.. sbb keadaan arwah yg da tenat.. 
aku smpai sana lebih kurg 11pg.. mmg aku bagaikan terpinga2.. tp waktu tu kami x dibenarkan masuk sbb doctor sdg buat cpr utk stabilkan keadaan.. dalam pada kami smua mengharap smuanya normal.. doc xbg sedikit pun harapan pd kami smua.. kerana keadaan arwah atuk yg kritikal waktu tu.. hanya padaNya kami smua mohon.. moga diberi kesempatan utk kami bersama atuk..

akhirnya.. selepas bernafas berbantuan mesin.. 
pkul 7.30malam.. doc terpaksa menghentikan mesin hayat.. oleh krana keadaan badan arwah atuk yg sgt lemah.. tepat 7.30malam selepas azan maghrib atuk kami smua dijemput yg Penciptanya semula.. 

Terima kasih yg tidak terhingga kepada smua yg hadir.. 
malah kami smua sgt terharu.. kerana kehadiran para tetamu yg dalam jumlah tidak kami jangkakan..terima kasih atas doa kalian.. 










Al- fatihah buat insan kesayangan kami dunia dan akhirat..

Tuan Hj Khafandi Bin Hj Jalal

semoga dirimu ditempatkan dikalanganNya yg beriman dan para solihin..
aminnn

gambar raya terakhir kami
gamba ni amek tahun 2011..
sbb taun 2012 mmg xtau knp xde amek gamba pun..




ingatan kami xpenah luput untukmu kesayangan kami.. 




1 comment:

anggun said...

al fatihah...takziah pd ko sekeluarga...semoga sabar menghadapi dugaan..