09 September 2012

perihal tutup & selindungkan rasa kecewa dan sedih...

knp aku tetibe share lagu nih... ntah.. smlm lepas balik dari uma cik ai, aku trus pi tasek shah alam.. kt sana aku tenang... duduk kt kedai minum tepi tasik tu... tetibe radio tu on air lagu nih... dari hati aku sendiri... sbnanya da nk mengalir airmata ni.. byk yg aku selindungkan utk tutup smua rasa nih... aku makin sebak bila dlm aku menaip ni.. 

sambil lagu ni berputar.. satu persatu smuanya bermain dlm kepala... 
aku sedih.. sgt sedih sbnanya.. bila org yg aku sayang.. org yg aku mmberi rasa sayang.. tp berpaling... pegi jauh dari aku... teringat genggaman tangan dia kemarin... rasa kasih yg sama aku rasakan bila aku pertama kalinya berikan cinta ikhlas dlm hati untuk insan tu..
 rasa sayang yg sama waktu beriring keliling tasik... 

bercerita smua perkara... rasa damai yg sama bila duduk tepi tasik tgk gelagat org lain yg ada kt situ.. hampir sama.. rasa sebak tu kuat.. hgga aku trasa masa berpatah balik ke tahun itu... klau aku mampu ubah dan mampu patah balik ke masa tu... aku xkn izinkan hati aku diluka hgga begini... aku xkn izin hati aku disakitkan hgga ke saat ni rasa sakit tu xpernah hilang... hgga saat ni aku rasakan kasih dan benci tu bertembung.. seolah saling berlawan... 
siapakah yg terhebat... susah bkn nk jelaskan...

tp prasaan tu yg aku rasakan skrg.. aku trasa keliru... perjalanan aku petang smlm seolah berpatah balik ke tahun tu.. aku xtaula org lain... tp tiap kali rasa resah tu dtg.. tasik shah alam tu jadi saksi smua rasa ni terluah... rasa damai seketika tu datang... bertemankan dia smlm hampir buatkan airmata ni gugur... knp dia yg hampir serupa? knp mesti dia yg hampir saat ni? knp mesti dia yg punyai ciri2 yg sama? knp mesti dia yg juga seiring dgn aku kemarin? aku xde jawapan... aku trasa hati ni berdentum laju... prasaan sama saat dulu si dia genggam tangan ni.. saat dulu... 4tahun yg memberi smua rasa sayang dan benci hgga kini... 

harini.. aku temui dia semula.. tp dlm keadaan yg berbeza.. ye, dia juga ada sama..tp bkn aku disisi dia.. aku xtau knp aku masih mampu kawal keadaan.. aku xtau knp aku masih mampu sabarkan hati aku walau dihadapan mata ni adalah dia dan sisi hidupnya.. aku xtau knp aku masih bole gelak dan gelak seolah tiada ape.. sedangkan ada masanya aku seolah sedar.. ada masanya sepasang anak mata yg lain dari lain warnanya memandang... aku seakan sedar aku hampir menangis saat ada dia tp bersama yg lain... aku xtau prasaan apekah ini.. aku berusaha.. aku tutup smua rasa.. aku hindarkan diri dari berkata2... aku sbukkan diri dgn anak2 sahabat yg juga ade bersama.. aku abaikan dia yg dihadapan mata sdgkan jantung aku seakan da tercampak klua.. aku cuba gelak.. aku cuba tutup.. aku cuba jauhkan diri.. aku cuba lupakan...aku cuba abaikan... ntah dimana letaknya rasa kebodohan diri ni.... dan walau seribu kali status bbm tu berubah... aku masih xdpt lenyapkan rasa yg memberontak... dan skrg.. airmata ni mencurah2...

kenapa aku begini? tiada ruang dan peluang sbnanya untuk aku... dan bukan disitu tempat aku... aku jauhkan diri dan wajarnya itu yg aku lakukan.. walau hati ni terdetik sesuatu.. walau aku masih teringat pandangan matanya... walau aku cuba jadi bodoh berlakon utk tutup smua luka.. walau aku cuba utk padamkan smua rasa resah... dan walau aku hanya mampu punyai rasa kasih dan cinta tp xmampu menerima rasa yg sama... walau aku cuma aku yg xpernah dan tidak dihargai adanya.. terkilan? ye, disatu sisi aku sgt terkilan... tp disatu sisi lain.. bertemankan dia kemarin... 1 hari yg memberi aku peluang ingati smua memori lama.. 1 hari yg memberi aku peluang utk ingati aku pernah punyai rasa kasih dan sayang... 1 hari yg aku akan pahatkan dalam hati kerana berikan aku peluang utk mencintai dia walau utk sehari.... 1 hari yg tenang disisi dia berjalan  walau tanpa kata sepanjang tasik shah alam.. walau aku cuma mampu bohongi diri sendiri... aku pahatkan rasa itu utk dear diary yg akan tetap menyimpan memori ni sbg yg paling indah... walau harini hampir aku gugurkan airmata ni tika lihat dihadapan mata dia dan insan lain... asalkan kegembiraan tu milik dia.. aku akan keblkang dan menolaknya kedepan.. supaya dia semakin peroleh kegembiraan yg wajar.... 
biarla rasa ni aku pendamkan utk ingatan aku akan datang... asalkan aku melihat dia bahagia.. 
=') satu hari tu akan ada dalam diary hati aku... terpahat indah..

terima kasih si dia.. izinkan aku bertemankan dikau kemarin.. mgkin disini sahaja luahan tu aku mampu katakan.. selagi aku kuat dan mampu berlakon layar... 
tu adalah anugerah utk hati aku kukuh...
cinta yg sama ni.. aku simpan dlm kotak hati...
 supaya 1 saat nanti apabila kotak tu terbuka... 
cinta tu masih kekal sama..