aku hargai...

07 September 2012

perihal sahabat


aku tetibe terbayang tentang org sekeliling aku skrg ni... sama ada dari dulu masih setia berkawan ikhlas dgn aku.. atau yg muncul skrg... dari skola dulu aku adalah org yg xramai kawan yg bole duduk sembang dgn aku.. bole berckp dan beri pendapat setiap ape aku buat.. aneh tp tu realiti.. 

sahabat aku dari kecik hgga skng.. dia kak ngah.. mgkin sbb aku ni jenis susah nk jumpa kawan yg bole ikut kepala aku yg slalunya panas ni.. tu yg aku rapat dgn kak ngah.. kteorg da mcm adik bradik rasanya.. mak dia pn da mcm mak aku.. skola sama2.. smpai sknag da keje kteorg masih rapat.. maklumla, uma pn sgt la dekat.. klau aku kt dapur dok masak, mak dia pn kt dapur.. sambil2 tu sembang jerit2... hahah.. sbb masing2 kt dapur uma masing... ingat dlu, aku blaja masak asam pedas dgn mak dia.. sbb mak aku xde kt uma masa tu.. kelakar tul.. lari pegi dapur uma org, sambil masak.. sbb nk tnya pnye pasai.. tp resipi masak lomak cili api stail nogori tu aku xdpt lg blaja.. hahah..dulu angan2 nk blaja sbb berkasih dgn org nogori kn... teeettt... hahahah...  kenangan =')
tapi sbb tu la kami rapat.. mak dia mak aku... klau kak ngah balik penang (dia blaja lagi kt poli time tu) makanya aku la kwn dgn mak dia.. sian mak dia dok sorg.. mak aku pn mmg rapat dgn mak dia.. makanya kami da mcm 1 family.. skng ni kak ngah kt muadzam.. so, bila dia cuti je la kami jmpe.. tp ade jgk msj2 ilang rindu kan.. penangan hebat kami sepanjang bersahabat... penah x bergaduh, penah smpai jeling2 sbb x puashati.. penah merajuk sbb xdilayan.. *tetibe aku rindu kt kak ngah* 
slalunya bila kak ngah balik uma, kteorg mesti lepak kt pintu dapur.. siap stanby ridsect.. sbb banyak nyamuk.. kadang smpai tgh mlm dok borak gelak2.. tp oleh krana jarang jumpa la kami skrg jarang mrajuk2.. slalunya aku la yg sentap.. hahaha.. sbb dia tu mak nenek sket.. ramai sgt kawan.. mmg slalunya aku trasa gak la.. sbb aku xla ade kawan seramai dia.. hahaha.. anje i kan.. =p
tp makin hari aku da xkisah.. sbb aku tau kak ngah ade life sndiri.. lgpn xkan laa dia nk layan aku sorg je kot kan.. muahaha.. skng walaupn aku ni jarang jumpe dia, dia tetap bes sibling i've... =')
bila kt skola plak.. kawan aku cuma nadialina dgn siti umairah.. yg lain2 bkn x kwn.. cuma aku ni agk ganas.. pastu org xbole la carik pasal dgn aku.. mmg pree wa kasi penampar.. *errr...terimbau kes aku tampar pipi member skola sbb kuang ajar.. adussss.. kejamnya aku.. sampai skang dia dan aku xlupa kisah tu.. maapkan saya yek kawan.. *


my beloved sibling ever after.. kak ngah =)

skang ni aku da keje... enviroment tu mmg agk jauh beza la dgn zaman aku skola dlu... tp aku masih sama mcmni.. aku mmg super peramah.. tp setakat abis situ je la.. xdenya aku gemar sgt hang out2 ramai2 nih.. pening kepala aku.. hahah.. *klau jln ramai2 nih, paten kak ngah.. aku xsuke! rimas.* aku suka jln sorg2.. kemana pn aku lg suka sorg2 dari jln berdua ke bertiga ke.. xtau la.. agknya sbb aku bebas mana nk pi kot kan.. tu la aku dari dlu.. klau jln ramai2 pn dgn family.. selain dari tu aku sgtlaaa pemalas... hahaha.... sbb tu aku kurang kawan.. bkn x suka berkawan.. cuma ada masa aku perlu life aku sendiri.. hidup aku sendiri.. xnk ada sesiapa ganggu.. kdg aku prefer dok kt tepi tasik shah alam tu sorg2.. tgk tasik.. teringat smua kisah lepas.. kenangan... byk salah aku kt smua org rupanya.. tp aku xtau macamna cara nk minta maaf kt smua tntg ape yg aku da buat.. skrg ni hampir menginjak ke fasa pertengahan 20an.. aku rasa silap aku da mengunung.. tu mungkin sisi kuat aku utk katakan aku tiada kawan yg dipanggil rapat.. kdg2 nk motivate diri sendiri tu mmg susah.. sbb setiap perubahan yg kita nk buat.. akan ada gangguan yg menduga.. sama ada merosakkan fasa perubahan tu atau sebaliknya.. susah sebenarnya jadi seorg aku.. skang aku faham knp insan yg rapat dgn aku kata.. "cuba untuk jauhkan diri dari mendengar mslh mereka, kerana hati kita yg akan terguris sbb sedih bantu memikirkan mslh...  mungkin aku belum lg sampai ke fasa smpai nk jauhkan diri dari org kot.. cuma mendiamkan diri.. untuk pastikan aku x terluka walau hakikatnya hati aku da jauh parah.. ='( ntahla.. kadang2 kita sbg kawan... susah nk rasa ape org sekeliling kita rasa.... aku trasa skang.. xtau knp.. bila ade yg bercerita perihal mereka.. aku mcm tersentuh.. sedih.. seolah aku ada ditempat mereka.. mungkin aura kasih syg tu yg buatkan aku jadi mcmni.. anje kan ite... =')

skang ni, aku rasakan ape sisi hati dia rasa.. apabila aku dijadikan tempat bercerita.. dan dalam aku xsgka.. dalam aku rasa yg mereka baru kenali aku.. mereka meletakkan percaya utk ceritakan ape yg berlaku di kehidupan seharian mereka.. ada masanya aku hanya menjadi pendengar tanpa mngeluarkan pendapat.. dan ada masanya kadang2 diri ni terlontar kata2 yg membuatkan mereka berfikir sejenak.. semakin rapat kita dgn seseorg.. semakin kita kenali hati budi mereka.. yg dulunya ade yg melihat aku dari kacamata hitam.. dan ada yg x henti dari dulu memerhati dan menasihati aku.. malah ada juga yg muncul skrg.. dan terus sayangi aku sbg adik dan kawan baik.. =')
syukur alhamdulillah.. walau aku tiada kawan yg dipanggil beribu.. tp aku masih ada sisi kuat yg memimpin aku sbg adik dan sahabat baik.. xperlu la aku listkan mereka yg dekat dihati nih.. cuma apa mampu aku katakan.. aku cuba jadi insan yg sentiasa mendoakan kebahagiaan insan2 mereka yg dekat dihati ni..sesungguhnya kalian sahabat dihati dan kesayangan dunia akhirat sy.. =')

terima kasih Ya Rabbi kerana pinjamkan aku insan2 sebaik mereka...
Alhamdulillah kerana memberikan aku insan yg penuh kasih syg seperti mereka..
Alhamdulillah padaMu Ya Rabbi.. aku masih punyai mereka sbg sahabat walau pn aku tiada list fren facebook beribu... walau aku hanya adalah seorang aku.. dan Dikau kirimkan mereka utk aku disaat aku terjatuh ketika ini.. =')

terima kasih Ya Allah utk pemberian sebesar ini..
terima kasih buat sahabat2ku =')
terima kasih kakak2 kesayanganku...
terima kasih abang kesayangan aku..
kamu smua pemberi semangat terhebat utk aku tatkala ini...

No comments: