07 September 2012

perihal perangai

perangai masing2... susah kn nk ubah bila da terbiasa dari kita kecik lagi.. mcm aku ni.. mmg dari kecik lagi spesis kasar.. xbole la org silap sket.. cnfirm hangin 1 badan pnye.. tp tu la.. org kata klau nk berubah, bole je.. smua tu atas kita sama ada YA atau TIDAK.. tp ntah la.. kadang2 mmg mcm org gila sket kan bila da jumpa kaum kerabat xpun kengkawan rapat.. mmg secara berhemahnya pragai aku jd mcm bangang sket.. muahahah... tp tu aku.. bukan plastik.. =)

skang ni aku cuba slow down peel gila cmni.. xnkla asik ade je org mgata aku ni kasar, xtau ckp slow2, xbleh la nk cover2 sket keperempuanan aku tuh.. cmtu laaa.. tu la pragai bengong aku dari dlu.. yg langsung la xbole nk diubah.. nk buat cemane.. perangai.. tp aku peel gile cmni pn.. stakat ni xpenah lg rasanya aku ckp benda2 yg mencabar kesabaran org.. err.. ade ke? xtau la kan.. sbb xde lg org komplen ckp dgn aku.. tp aku pragai camni pn, aku xde la plak kan smpai nk salah bergurau dgn org.. ermm.. masih lg memikirkan la status dan standard memasing.. xpenah lagi la aku buat gile kt pegawai2 aku sndiri... pendek kata gurau x bertempat.. cmtu laa...walaupn aku ni bkn la tau sgt pn klau aku ada la tetibe buat pragai bangang kn.. mana la tau kn.. peragai kena jaga! =)

bila terlampau peramah.. ni masalah gak nih... peramah melampau kekdahnya.. alahai.. pitam aku! penat aku nk layankan mulut2 org nih.. tp betul jgk la.. bole saje nk kawan dgn sape pn... tp tu laaa.. bila peramah sgt ni da dilabel lain la plak.. manusia, gitu la... serba serbi x kena.. ade je jadi sasaran..  kdg aku smpai xfhm langsung... tp dari diri aku sendiri.. mmg aku xsuka la peramah sgt walau hakikatnya aku bole je tegur sape pn.. cuma bergantung pd situasi la.. bkn la peramah means smpai nk kena ckp rapat2, jalan same2... oohooo... tu bkn aku.. aku jln dgn org yg biasa dgn aku shj.. susah bila kita da dilabel memacam.. org akan sentiasa berkata2.. biarlah sombong.. asal tidak sakiti sesiapa.. haihhhhh... ntahlaaaa... smuanya salah ...susah kn nk fahami.. =)

manja? hahah... ade insan kesayangan aku yg punyai peel cmni.. kdg2 aku senyum je.. kadang2 geram pn ada.. kadang2 rasa mcm... alahai... anjenya laaa dia.. hahaha.. pangggg!! sedas baru tau.. tp tu la perangai masing2 kan... =)