10 September 2012

bila hati mula memainkan prasaan

mustahil kn nk dipaksa bila kita x terima sesuatu... 
ermm.. berat nk katakan atau cerita.. tp cuma 1 yg aku percaya... 
masanya akan tiba... cuma xpasti bila sahaja.. berat nk katakan.. tp tu la hakikatnya...
bila tetibe td timbul semula cerita lama.. ntah knp.. aku masih terkesan lg...

opismate tnye.. knp xtrima saja dia seandainya dia yg hampir serupa...
aku xnk tanggung risiko kasihkan dia dan pada masa yg sama sakitkan hati aku semula.. 
perasaan aku bukan bola yg semudahnya nk dilemparkan kesana sini.. aku da menangis gara2 yg terdahulu.. xmgkin bkn aku menangis lagi utk dia yg akan datang hanya kerana dia yg hampir serupa..

cara jalannya.. gaya.. bentuk badannya...
bila aku penah katakan pada yg terdahulu... "jln x bole elok2 ker? mcm kaki pukul!"
ntah knp ayat yg sama aku lepaskan pd dia yg dihadapan aku kini...
agak kejam aku bertindak pd hati aku sbnanya.. tp aku xde pilihan.. aku xnk kejam pada org lain jgk.. kesilapan berulang mencintai org yg akhirnya sakiti hati aku.. susah aku nk padam rasa tu...

ada yg kata.. aku dendam dgn yg terdahulu... jauh dlm hati andai mampu diteroka.. xpe, biar tersimpan kemas.. aku sedar.. bkn hanya kau yg mengatakan aku berdendam dgnnya... tp si dia yg pernah aku syg,kasih.. dan sakiti aku juga katakan yg sama.. malah dia tau aku berdendam dgn dia.. 
skurangnya aku tidak sentuh lg tntgnya.. tidak lg campuri urusannya.. tidak lg kelihatan didepannya... aku cuba tidak lakukan... malah bila dikatakan aku sukar lupakan dia.. ye! aku akui.. kerana di depan mata aku kini.. ada insan seperti dia.. sama.. gaya dan cara yg sgt sama.. 

kriteria yg dulu ada pd insan yg aku kasih.. ada juga pada dia.. 
hanya berbeza rupa.. tp sama perangai.. aku hanya mampu melihat.. tp aku xkn sentuh... 

susahnya berhadapan mcmni..