26 May 2012

kurang ajaq sgt kn!! den tampar kang! berlumba2 gigi masuk dalam mulut!

aku sebenarnya peram cite ni lame da... tp mmg bila ingat2 balik.. oohh, knp la kena buat cmtu... 1 hari ni, aku g la each a cup nun kt AU2 sana... then after 2 minits cmtu, ade la org tua ni dtg... dgn anak dia.. should i call nenek la.. n yg attend nenek ni, bdk lg.. diulang! BUDAK okeh.. maybe around 18 or  19... so, nenek ni pn tnye la.. ape yg sedap kt sni.. bdk ni bantai sound semua sedap.. aku rasa la, klau dgn org tua, maybe ko kena kawal sket kot... atau tuka sket cara jawapan tu... 

pastu nenek tu pn tnye lagik.. "ye, tau sedap... tp ape yg sedap??" kena faham... nenek around 70 akan  menyoal kita dgn mcm2 soalan until nenek tu puashati.. tp mgkin bdk ni xde nenek la kot.. so, dia jawab la lagik jawapan sengal dia tu... nenek ni pn da fed up kot.. dia bebel2 gak la.. aku kt sebelah ni perhati je la.. pastu nenek tu tnjuk 1 flavour.. dia tnya ape ntah... pastu bdk ni cm hangin lak... aku tgk keadaan yg agk mcm bdk ni da xbole nk layan nenek ni.. so, aku tlg la jawab bg pihak bdk sengal tu tadik.. so far nenek tu ok sebenarnya.. cuma dia nk tau maklumat... of course la kn.. dia customer.. how bad skalipn ko tetap kena layan... *mujur aku penah keja dgn public dlu... so far alhamdulilah aku tau nk attend* 

then nenek tu tnya, "pearl tu ape?" bdk tu bole blasah jawab ... "ala, bola yg hitam tu" aku?? adusssss.... betapa ko kena blaja how tu attend customer la syg... aku mmg rasa nk sound kt situ gak.. memandangkan nenek tu ngam2 sebelah aku.. jadi again aku yg explain... hmmm... 
aku bercerita bkn nk kata aku gud or staill gud2 jerk... tp aku x suka org tua dibuat cmtu.. *melainkan org tua yg bongok lg x sedar diri je,x kuasa aku nk hormat!* ayat sentap.... 

tp la.. aku perhatikan bdk yg keje kt kedai ni mmg hilang sungguh cara nk attend customer.. mcmana tua atau muda skali pn.. ko kena faham la.. ko bekerja.. duk kt public yg mmg org akan dtg kt ko pn.. klau kena kt aku da kena pecat kot bdk2 ni... tp tu la.. before this ade bdk skola dtg.. dgn kasarnya, dia tnya bdk tu.. "haaa! nak ape??" aku perhati jer.. tp muka aku mmg da mcm hulk la.. aku tgu gak, kot aku tnya kang, ko sergah aku cmtu.. for sure ko kena maki pnye... kalau rasa da x suka attend org, berenti je keje tu... xyah keje.. menyirap btul aku...

setakat ni premis yg aku perhatikan very humble n sgt la best pegi... of cos la coolblog.... ni coolblog cik puan neena kt giant sek7.. aku jarang2 kesana.. sbb agak jauh dari uma aku.. normally aku ke setia alam je.. tp aku feel sgt best n enjoy gile dgn coolblog of kos jugak dgn staff yg very gudddd+++.... 

pengajaran dari cite ni... 
walau ape bidang dan keje skalipn yg kita buat... of kos kena buat dgn habis ikhlas... *walau aku slalu gak kurang ikhlas, sbb bengang!*    tp walau cmne sakit hati sekalipn.. cubalah sehabis lembut berkata2.. x salah... malah, org akan lebih respect lg ade... kredit pada my lovely mommy n ungu velvet..sbb buat aku ubah diri aku walau x byk yg aku buat.. 
^_^