24 May 2012

ketika diri ni sedar betapa kasihnya aku kepadamu...

setiap denyut nadi kita sentiasa cuba memanfaatkan supaya tidak terlepas walau 1 saat bersama org yg kita sayang... ntah knp.. harini hati aku seolah memainkan kembali setiap memori lama.. agk skema kn ayat ni.. tp aku rasa aku xtau cmne nk gambarkan mcmana kehilangan satu persatu org yg aku sayang.. yg ade masanya aku sebenarnya trasa kehilangan mereka.. 

2/5/2007
kehilangan insan yg aku sgt2 rindu hingga kini.. arwah nenek menghidap penyakit kanser hati.. yg mana pada mulanya pembedahan nk dilakukan.. namun oleh kerana tahap kesihatan nenek yg pada masa tu sgt tidak mengizinkan.. hinggalah akhir hayatnya.. namun, ketika penghujung hayatnya yg ketika tu berada di hospital.. arwah minta untuk balik kerumahnya.. kemahuannya diturutkan dan ambulans membawanya balik.. cuma pada masa itu, tidak disediakan bekalan oksigen sebagaimana di hospital.. sehari dirumah, rupanya arwah nenek da tahu yg dia akan pegi.. kesemua anak2 dan cucu berkumpul sekelilingnya.. mungkin waktu itu aku tidak trasa dia tiada lg.. namun, dari hari ke sehari.. setiap arah seolah aku terlalu rindukan dia.. terlalu rindukanmu.. seorang nenek yg tegas, mungkin pd aku waktu tu xdela garang mana pn.. sbb kteorg x takut pn.. tp nenek la yg ajar aku mcm2.. walau aku bkn org yg rapat dgnya.. terkenang segalanya.. 

nenek, andai saat ini dirimu masih bersama kami.. ingin aku peluk dirimu seutuhnya.. walau da bertahun dikau pergi kembali kepada yg Esa.. setiap saat diri ni rindukan semuanya.. marah nenek, bila nenek xbg buat itu ini.. saat ni, sgt2 trasa.. rupanya kasih ni terlalu mendalam untukmu.. moga dikau tenang dan damai disana dan didalam rahmatMu Ya Allah.. 

Al fatihah..
nenek siti salmah.