16 March 2012

perjalanan malam demi malam

kelam kabut la turun bawah..nk cpt pnye hal.. sbb urusetia inform, 8.30 wajib ada dlm kelas.. kami duduk kut suka hati kami jer.. tp kt atas meja da ade fail yg ade number siri masing2... kami yg agk blur sbnanya da pn conteng2 buku tu.. hahahha, pandai...

selepas sesi taklimat baru la dia bgtau yg fail tu ada num siri.. best kn.. kena check kt blkg kami smua.. ape num siri kami dan kumpulan.... aku kumpulan 6.. bersepah2 jabatan.. dalam kumpulan aku.. ada Abg ameer (sbb dia paling tua antra kteorg smua come from arkib negara), kak hidayah dari balai seni visual, kak uni dari pentarama, helmi,syaza n farah dari Finas, yogie dari Traxx Fm, Yap (aku da lupe dari jabatan mana), Mun dari Rtm dan lastly aku ngan ana dari jabatan yg sama (kraftangan m'sia) .. tu je la ahli group kteorg... Alhamdulilah sbb kump kteorg x de mslah dalam kendalikan tugas masing2.. tp diakui jgk la.. farah,hidayah,mun yg byk conduct.. sbb kami2 agk slow pasal hal2 ni..

kami diberi task 1... kerja berkumpulan.. soalan mengenai jabatan,perintah am dan ape2 lg ntah... kena uruskan dgn lappy, kerja tu act by group.. maklumat kami cari dalam perintah am.. lama gak la masa dibg nk siapkan.. 9hb dpt task, kena hantar 13hb.. last day baru la hantar tu... smpai ada sikit la rasa x puashati sbb printer cuma 2.. jadi ade ketegangan gak bila ada group yg x bg guna sbb dorg guna pc utk taip tugasan dorg... tp aku rasa tu la pkara paling simple.. ckp elok2, bgnye.. xde la plak jd isu.. cuma mgkin da penat, jd bila ada mslh akan jd isu...aku okeh je.. cuma bila mslh simple nk dijadikan isu besar.. aku rasa x perlu kot..

pastu urusetia nk buat program "jalan malam" yg ni aku lemah.. masa beratur nk kira kump.. urusetia da inform awal2.. sape x bole sila klua..aku xtau knp aku statik je kt situ.. sdgkn hati aku,tgn kaki, smua da nk lari balik lobi hotel... x mo ikut.. tp sudahnya follow jgk.. yogi sbg ketua kumpulan pegang lilin yg dipasang.. kesian gak la dgn dia.. sbb dia pgg lilin tu smpai lilin tu cair kt tgn dia.. mmg keras tgn dia.. sakit tu.. tp dia diam je.. then, kami jalan sambil pegang tgn masing2 masuk dlm hutan yg gelap tu.. mmg siyes, aku xtau la mcm2 bau pelik ade.. alahai..cpt la klua.. da x sggup rasanya.. klua je dari dlm hutan, kasut kami,slua smua cantik2 belaka.. mana x nye, ade yg jtuh.. hujan kn.. jalan licin, tebing bukit lak tu..
fuhh.. mmg lepas ni tidak la aku nk masuk lg klau ade lg program mcmni.. fuhh.. keras kejung kot.. masuk dlm hutan pkul 9lebih hampir pkul 10... klua pkul 11.30.. pastu smua masuk bilik sbb esok ade kelas.. penat giler da.. balik bilik, mandi2.. pastu pengsan..