04 February 2012

wat u give, u will get it back... mudah bukan?

harini, baru aku ternampak kenyataan sebenar dari cerita2 yg sebelum ni aku cuma melihat je.. dan x sure itu betul2 terjadi atau x... berkenaan rukun tetangga yg sepatutnya mmg wajib ada utk memastikan kte x sombong, dan sentiasa menjadi jiran yg baik utk jiran2 kita... 

ape rasanya bila kte buat sesuatu majlis dan majlis kita x dibantu kawasan kejiranan? mesti agak kelam kabut kn..dan apa pula prasaannya bila kita adakan sesuatu majlis, tp jemputan yg hadir x seperti yg kita jemput? dlm erti kata lain.."xdk org nk datang la" msti kte tertanya2 kn... tu la pentingnya gotong royong... harini, aku pegi ke majlis pernikahan seseorg yg dikenali... tp x bape rapat laa.. *mungkin sbb aku rasakan dia sgt sombong,so buat2 xnmpak je slalu*.. kt sana, aku jmpe ramai kenalan lain.. *dlm2 jumpe tu,sempat tembak aku ye... sory,majlis aku x dpt dikenal pasti bila tarikhnya... tggu je la yek...* ntah kenapa,aku bila pi kenduri org ni, for sure aku akan carik dimana kaum kerabat aku... sbb slalunya time2 cmni je baru jumpa.. kot x smua bz dgn urusan seharian... 

x lama la kt majlis tu pn... cuma yg aku perhatikan.. xde seorg pn antara mereka2 (kalangan ahli kluarga) yg dtg dekat pd org tua, specially pangkat atuk dan nenek .. walaupn cuma nenek dan atuk sedare.. semuanya sbuk dok kumpul depan pelamin.. mcm takut pelamin tu roboh pn ade.. dulu makcik aku kawen, xde plak la anak2 buah ni smua terpacak depan pelamin.. pandai dorg carik keja..ankat cawan,pinggan ..dll*  sbb tu la aku x heran klau antara dorg2 ni mmg suka duk tempat2 glamer.. 

ntahlah, mungkin sbb terdetik dlm hati kot... ohhh, aku da lawa2 cmni.. xkn la nk angkt pinggan bagai.. mungkin la.. sape tau ye x. tp, bila aku nk balik... terdengar tuan rumah kata. *mana laaa anak2 buah smua ni, x bole la langsung nk menolong*  aku senyum sendiri.. harus ditanya pd diri sndiri tu... apa yg berlaku ketika majlis org lain.. jauh dlm hati.. kesian.. majlis yg aku rasakan deco setara garden weeding.. tp tiada ahli kluarga yg membantu... tiada sesiapa yg peduli... hanya membzkan diri dgn handphone dan kamera..
mung.kin selepas2 ni sedar sendiri... *kot sedar laa*

pendek kata.. walau dimana pn.. bantu membantu tu perlu.. jangan da terhantuk baru rasa sakitnya... nti susah..kn.. =)