07 October 2011

kenaikan gaji n bonus bg penjawat awam...

harini ramai ler para penjawat awam senyum lebar.. sbb ade kenaikan gaji,bonus lagik.. aku kt ofis td pn,bkn main kuat lg sound tv tu haa,nk suh dgr belanjawan 2012..
aku?? cm biase,bt x reti jer la.. naik ke x,ade ke x...bersyukur lah ape adenya...
balik uma lak,mak aku dok tny aku..yeke ade kenaikan gj?? ait?? mak aku yg dgr,tny aku??
mmg aku xtau la kn.. aku dgr pn cm x dgr je..sbb aku x pnah amek port rsenya selama ni belanjawan negara..
giler x amek tau hal dunia btul la kan....

aku start blaja2 dgr bnda ni smua pon pasal aku adalah sbahagian dari penjawat awam.. merasa la taun ni sbg penjawat awam...padahal dlu x pnah harap pn aku dpt di tapak skang..
malas mau amek port,sbb org kata makin besar periuk,besar la keraknya.. makin tgi kan komitmen hidup skang...aku rse x terkejar kot... aku yg nk manage akaun aku ni pn makin lama makin bangang lak rse...

aku tgk komen2 kt tv n radio ni pn da memacam...smuanya thanks kt PM... tp aku trase pelik.. knp da bg mcm2 baru kata PM bt keja?? so hipokrit la korg ni.. haihhhh....
ahh,duniawi2... mcmni la.. permainan jer smua tu..
org hulur,puji mcm nk tumbang KLCC tu... bila x dpt lak... seolah2 mcm matahari nk dilempar batu..

ok la..kepada para penjawat awam smua... bergembiralah dgn berita baik ni eh...
aku?? x la hepy sgt... biase2 sudahh....