08 October 2015

:: kepingin segala macam ::

 sekarang semua benda pun nak..
pantang orang post.. pantang orang cerita..
laju je nak.. lain macam betul peel...

nak durian crepe ni punyela jenuh menyanyi..
sebenarnya nak durian sebijik.. tapi jenuhlaaa..
langsung tak layan.. hahahaha...

pastu sesaje tanya pasal durian crepe..
yela kan.. sikittt je isi durian dalam crepe ni.. bole la kot kan rasa..
alaaa.. rasa2 jeeeee.. ;p

durian crepe ni kawan skola belanja..
asalnya aku nak jugak beli yang dia buat..
last2 dia call aku.. kata dia xbuat da, masa xde..
so, dia order.. dia belanja... cis!
takpela.. okey je.. thank you so much enaz!
moga limpah ruah rezeki... =)

tapi tu la.. dasar degil.. haha..
sektul je makannya.. tapi dia punye panas berbahang, macam orang demam..
ketakutan jugak aku malam tu.. minum air masak banyak2..
fuh! terus tobat taknak dah..


aku rasa aku ade up entry pasal kambing kat SINI
ni kambing yang kak ila masakkan..
sebenarnya nyanyi nak kambing pun dah berbulan..
sebab kak ila bizi amat, masa raya haji aritu text la dia mintak cara nak marinate kambing yang dia slalu buat.. *telan airlior dah*

laju2 dia cakap.. "tak payah!!!! aku yang buat nanti!"
ciss.. bapok garangnya dia nih.. haha..
tapi aku rasa macam si kecik ni tau2 je ape orang cakap...

mak pun sound jangan makan kambing..
tak bole.. nanti panas.. eh? padahal masa kat cafe yan aritu aku dah bedal..
ok je pulaknya? tapi tula, macam dia tau ape orang cakap...
makan je kambing mak masak.. terus muntah ok!
langsung tak bole masuk.. berlari aku kluakan semua balik.. -_-''
langsung tak kasik can umi dia nak rasa selesooo makan kambing...

minggu sudah kot masak asam pedas ikan pari..
jenuh la aku kejekan asam pedas ni nak rasa sebijik macam mak punye..
tapi da brape kali try langsung tak sama macam mak buat...
last2 masa balik rumah mak, jenguk betul2 ape yang mak campak dalam tu sampai rasa dia, kuah dia elok je pekat cantik..

see.. punyela aku buat yang sama berkali2..
baru dapat tekstur kuah macam mak punye..
padahal mak punye style sume campak2..
takde la proper mana pun... tapi tetapla ohsem...
okla, dapatla jugak akhirnya rasa asam pedas sendiri masak yang sedap..
wahahahahaha...




kisah stoberi ni memang aku rasa paling seriau...
ntah macamana bole nak sangat stoberi..
padahal selama arini bukan aku kisah sangat buah stoberi nih..
tapi aritu sape ntah post kat fesbuk.. gigih laaaa aku nak jugak..
tapi DEMAND.. tak nak yang kat cold storage, giant mahupun tesco ataupun jusco...
nak yang kat cameron je.. wahahahhaha...

nasib baiklaaaa..ade kazen yang baik hati..
gigih aku bercerita dgn dia.. aku nak stoberi domok2 kat cameron..
mr.capt pulak kata nanti ye.. aku okey je..
pastu kazen aku watsapp.. kata ade seperais...
aaaaaa.. aku tau ni mesti makanan!! hahahahaah....
skali dia cakap, seben dia kirim kat orang yang pegi cameron..
belikan untuk aku... waaaaaaaaa....
okey, laju2 balik meru arini nak stoberi...
yeay!!! terus rasa nak nagis sebab ade orang layankan makan stoberi cameron...
sebab aku memang taknak naik cameron.. aku nak kirim je..
ntah kenape aku jadi penakut.. langsung taknak pi tempat tinggi..
rasa sesuatu sangat.. hish!

kazen siap buatkan coklat..
ala2... homeinya..
om nom nom nom.. dapnyeeeeee =)





ni namanya kegilaan yang tengah susah amat nak elak..
mr.capt pun dah bising... ;p
jadi ketagih makan eskrim lime vanilla ni..
asalkan mr.capt klua cuci kete je, laju2 aku kirim..

'ai nak 2 tau!"

aritu mr.capt siap cite..
nyaris dah nak beli eskrim dalam box..
tapi pastu dia sendiri risau aku terus berdiri depan peti ais sampai abis eskrim tu..
wahahahhahaha... terus dia tak jadi beli.. cis!
sedapnya..nyumsss..

jap lagi nak turun tapau la..
dah telan2 ailio ni.. hikssss