01 September 2015

:: semua pun rasa annoying! ::

lately ni sangat cengeng..
silap sikit, berjurai2 la ayaq mata..
tu belum part sakit pinggang mencucuk2 rasanya..
pun berjurai jugak ayaq mata.. adoiilaaa...

masuk fasa semua menda pun hamis sungguh..
semua pun nak muntah tengok..
semua menda pun langsung annoying nak tengok..
semua pun rasa sakit hati sampai tahap menyampah..
orang kata normal..tapi aku rasa tak normal..
badan langsung tak daya.. sebab biasa2 sebenarnya paten tak reti duduk diam..
ni asiklaa nak tido je... berkurung dalam bilik, senyap kejap..
mula la hanyut...

balik kampung kemarin..
pagi2 da bangun semangat nak ikut mak dengan sil pi pekan sehari...
da fikir nak beli ikan.. nak carik sayur.. bawang abis.. cili abis..
banyak menda pun abis.. sebab dah berminggu tak pegi pasar..

punyela mr.capt tanya, okey ke nak pegi?
kompiden level kene tinggi..bole! mak jalan tak laju pun...
rupenya... mil jalan lagi laju dari aku..
elok je ha.. aku ni yang dah berjurai2 peluh.. nak pitam nak pengsan semua ada..
teruk betul perangai.. padahal selama ni gagah je pun pegi pasar sorang2..
langsung tak heran bila kene jalan sendiri..siap bole round setia city mall dari hujung bangunan ke hujung sana lagi...

1st trimester yang aku rasa memang lembik..
makan tak nak.. minum susu tak nak.. semua pun langsung taknak..
masak kene pakai tutup hidung.. -_-''

nasib baik laaa jiwa nak masak kene paksa jugak gagahkan..
tak sampai hati sungguh nak suruh tapau..
jadinya.. masak pastu duduk.. masak pastu duduk semula...
nangis! sebab penat.. penat lebih dari biasa...
penat ke bilik air tak sudah2..

aku harap aku kuat sebenarnya..
walaupun kejap2 nangis.. kejap kang nangis...
omaigod! cengeng sangat..
tengok tangan, kiri kanan dah berparut..
banyak jarum dah masuk..

29 weeks more..
mudah2an Allah berikan sepenuh kekuatan...
mudah2an, inshaAllah..