28 January 2015

:: kenduri kawen dan kenduri makan ::

Assalamualaikum..

last week memang hari kenduri..
hari sabtu memang mak da remind kene pi kenduri kawen jiran..
okeyla.. pepagi jugakla dah sampai sana kan.. 
tapi tak sempat jumpa pengantin.. jumpa abang pengantin je.. tu pun nak mintak tolong amekkan gambo pelamin.. semua merah uols.. 

selamat pengantin baru ye masniza & suami..



pastu janji dengan cik ai nak pi kenduri adik atras..
lewat sikit dari janji.. pastu dah jumpa cik ai.. kene tggu kak thea dengan kak farah..
farid dah bising aku dah sampai tu kat kenduri mana.. kapar ke ape katanya..
eh! eh! mamat ni.. hentak kang tau la.. 

sementara tunggu kak tia dengan kak farah sampai..
nampak pengantin lalu naik kete mini..
eh siap ade siren okey..
cik ai cakap, nad bole buat camtu nanti..

eh...koser aku.. 
aku nak naik buldozer.. sebatu dah bising takyah gune siren..
wahahaha.. ok tak kelakar..

pengantin sempat singgah lepak meja kiteorang..
homei sungguh pengantin pompuan..
baju pun cantik.. mekap cantik..
eh! semua la cantik..

selamat pengantin baru ye heza & ella
 aku memang suka amek gambo pelamin..
pelamin adik atras ni memang cantik..
aku suke gile simple2 camni..
takde pasu2 besar.. tak kacau la kan orang nak amek gambo ramai2..
pastu takde menda2 merepek sangat..
pendek kata memang homei gile la.. 
sweet je rasa..


ahad pun ade kenduri lagi ye..
patutnya nak attend malam je sebab aku nak rest je ahad tu..
skali bapak aku ajak siang plak..nampak muka debab yang dedobot iteww..
debab tu tak mekap pun aritu..
aku rasa ramai tengok aku macam hantu kubur.. wiwiwiwiwiii..

ni kazen aku.. aku rasa dia bawah 2 tahun dengan aku kot..
so bila dia peluk rasa macam aku kakak2 sangat...
dulu rajin jugak la kteorang menyembang.. aku dengan abg dia pun rapat..
lepas kteorang memasing bizi then dia pun cont study kt kedah..
jarang sungguh dah jumpa..
jumpa balik dah jadi isteri orang..

selamat pengantin baru nani & suami..
cantik betul nani aritu... baju cantik..
eh.. smua2 pun cantik la.. hehe..


macam biase memang akan amik gamba pelamin..
lawa pelamin nani..beso.. eh..
semua2 bole masuk amik gamba..
hahahaa.. aku klau bab pelamin memang akan suka sangat2 takde pasu2 besar.. 
ai is tak suka semak2..wahahhahaha...
terus rasa nak pelamin cantik camni.. wiwiwiwiwiwiii...

k bai..