15 December 2014

hari keluarga Kementerian pelancongan 2014

 hari sabtu lepas punye cerita..
mari la kita beramai2 memeriahkan hari keluarga kementerian..
jumaat memang dah janji nak pegi dengan kak leli..
sebab kak leli bawak budak2 skali..
so sekali jalan je...

sampai equestrian dalam kul 8pg kot..
risau jugak takde park..
sampai sana dapatla sorang 1 tag pastu ade taklimat kejap..
nak carik orang yang join game..


 aku bawak anak2 kak leli pi tempat upin ipin..
dari jauh eryna dgn alya nak ikut...
elok je sampai sana.. eryna menjerit macam kene cubit.. nasib tak tergolek dukung.. 
aku yang terkejut.. alya kata alya rileks je kan aunty..
eceh... tak padan dengan dia bising kaki kene kotor padang.. hahaha


sekitar kawasan padang..
view dari atas tu sebab kengkonon nak main congkak..
last2 kata da ade orang...
sedih! haha..melepak je la ke hulu ke hilir kat situ..
panas jangan cakap la.. berjuraian peluh rasanya...



 sempat jumpa aj..
dari masa perasmian lagi dah nampak aj kat atas tengah amek gambo..
tapi tak bole nak tegur.. aku tengah pegang dulang oih nak perasmian...
kang aku jerit, tersedak pulak KSU tu nak potong reben belon..




aj ni geng aku masa teambuilding kat pahang..
memang berdua je dengan dia..
dulu kemain kurus.. semenjak dah kawen..
bahagia sungguh gayanya..
sempoi je lepak dengan aj ni.. dia selamber je.. 



berpeluk sakan kat tengah padang.. 
macam dah tak rasa panas dah.. 
padahal dia punye bahang jangan cakapla..
sunburn terus..

kiteorang memang melepak kat kemah je..
mengadap kipas.. 
panas betoi.. tak sanggup nak kesana sini..
last bizi dengan padang masa zaman sekolah..
pastu memang takde dah..



 alya yang awalnya memang taknak dengan aku..
punye susah nak amek ati dia..
setiap ape cakap dengan dia mesti kene ade sebab yang rasional utk dia buat..
baru dia ok..
once dah ok.. dengarlah dia membebel pulak.. haha



part mengacau orang amek gambo memang aku terer gile kot..
dari jauh dah nampak ni, kemain bizi dia seting camera nak bergambo dgn princess...
aku ape lagi trus berlari.. tetibe je ade sebelah dia..
member tercengang je tengok..dah kenape ngko tetibe ada sini.. 
sory!! haha.. pastu blah dengan muka takde bersalah.. kehkehkeh.. 
banyak jugak watak2 komik ade..
aku ade nampak jugak mask rider..
tapi baru nak amek gambo, dia ilang dah.. mana tah pegi.. 
melepas..




family day ni pun mengenangkan dekat je..
kot tidak tak kuasa aku nak layankan.. 
family day 2tahun sebelum ni pun aku takde masuk..
kang orang bizi game.. aku terkebil2 sukan ape nak masuk..
mana ade dah marathon ke ape macam skolah2 dulu kan.. 
dulu 4 x 4 pun gua steady..
sekarang? ready nak lari balik ade la..