29 November 2014

:: nasi kukus ayam goreng yang membawa sejuta ilham ::

tengahari semalam punye cerita...
kemarin cik puan mar ade watsapp gambo nasik kukus..
aku memang tak penah kisah pun pasal nasik kukus ni.. sebab aku dok membayang rupe ape pulak dia kukus nasi tu.. hahaha.. ok2, imagine melampau sangat..

pastu serius nampak sedap....ke aku tengok time tengah lapa.. 
pastu smua benda aku rasa sedap je.. dasar perut dinasour sungguh.. 
pagi2 aku da nyanyi nyanyi dengan cik ai..

"jomla kita makan kat nasi kukus..
mar kata sedap.. tapi nampak pun dah sedap ni..
jomla jomla"

melayankan sungguh cik ai ni..
tapi, otw nak kesana sebenarnya dah rasa macam was was jugak.. 
bukak ke kedai ni.. kalau owner dia kelantan, mesti la hari jumaat dia tutup..
dah la jumaat je masa lunch panjang sikit..

sampai sana Alhamdulillah! 
yeay bukak.. kira dah zikir jugakla aku kan..
janganla ramai orang.. jenuh aku nak Q kemain panjang..
yelah, last wiken pi makan kat Ana Patin House pun tengok kedai nasi kukus tu kemain ramai orang Q.. koser jugak aku nak tunggu lama2..

takpe tahap kebijaksanaan kene pandai..
aku drop je cik ai dengan laili..
suruh dorang order dengan cari tempat..
aku rela carik park dari kene carik tempat duduk nak makan klau kene kat port ramai orang..
kahkahkah.. memang cukup menyampah kekdahnya..
sebab aku rasa macam semua orang tengok aku bila gigih cari tempat duduk..
saiko sangat kan.. kahkahkah...


at last..
tadaaaaaa... nasi kukus ayam goreng ilham yang power lagi ohsem..
pedas nak mati.. nasi smua panas, ayam baru goreng..
kalah nasi ayam kunyit kat bukit bintang..
paten makan memang tak bole brenti.. tahap nasi ganja dah rasa..
pedas tapi sedap..pastu perut dah kenyang pun still gigih sumbat jugak makan bagi abis..

sesape yang nak merasa silakan la ke mutiara damansara..
dekat je dengan ikea.. betoi dekat lagi dengan ana patin house..
eh! situ memang area kedai makan je..
tadi dah nampak asam pedas claypot.. ah sudah!
macam next week punye program je ni..kahkahkahkah